Sunday 7 February 2010

Karlar

Tänk er följande:
Kvinna möter man, en man som hon dessutom genom ombud lånat filmer utav förut utan att faktiskt träffa. En man vars filmsamling hon faktiskt beundrar lite grann sådär. Tänk er ett möte mellan likasinnade på Sjukan. Tänk er en upptäckt att han är både bredaxlad och ståtligt lång. Tänk er trevande fingrar på The Rock. Tänk er en långsam väntan på en taxi kl 02:30 en Kalmar-natt.
Det vore verkligen perfekt.
Jag tror verkligen inte på att det händer mig.

Min kväll på slottet var... helt ok. Inte så att man brister ut i ett maniskt tillstånd av lycka men ändå bra. Träffade en brud jag spenderade en stor del av kvällen med som jag aldrig fick veta vad hon hette trots att hon var precis lika socialt missanpassad som jag är. Buffén spräckte alla förväntningar när alkoholen var så dyr att man nästan ville spontan-spy på personalens vackra renässanskläder.
Från slottet rörde vi oss mot Kåren. Väl på Kåren gick vi in, lyssnade på den totalt värdelösa musiken och vände pga alla aspackade vidriga människor som konstant var i vägen när vi gjorde våra moves på dansgolvet. Sjukan var nästa anhalt. Från Sjukan med något bättre musik till The Rock med en alldeles fantastisk blandning av metal. Tyvärr luktar stället mögel blandat med en pikant bidoft av spya och urin. Alltså var det från The Rock med taxi hem.
Nu är jag hemma.
Och får galet trevliga sms.
Det kanske händer ändå...

That's tonight's story, now tell me yours.

No comments:

Post a Comment