Monday 22 February 2010

Stum

Kommer ni ihåg tjejen som spelade manslukerskan Saffron i Firefly? Rödhårig, enormt sexig tjej med bröst som kunde få vem som helst att falla på knä och tacka Skaparen för kvinnor - hennes bröst har till och med kallats "epic".
Well, Tennessee-tjejen i fråga heter Christina Hendricks och gör just nu en roll i den prisbelönta serien Mad Men och är alltsomallt en otroligt duktig aktris. Trots att hon är både snygg(!) och talangfull så hoppar en del kritiker på henne för att hon inte är en Size Zero.
New York Magazine å andra sidan kallade henne "a voluptious beauty" och satte henne på omslaget iförd korsett i hopp om att människor ska förstå hur vackert det är med former. Andra tidningar har kallat henne en "buxom beauty" och den generella reaktionen på Ms. Hendricks från den heterosexuella manliga världspopulationen är av den positiva arten.

Jag fattar verkligen inte varför kvinnor inte får se ut som kvinnor!


Försök bara att säga till mig att hon inte är snygg.

7 comments:

  1. Amen syster... Hon är ju mitt ideal förkroppsligad!
    fast vettifan om jag skulle vilja ha riktigt såå stora bröst, ryggproblem? men resten av henne? oja!

    ReplyDelete
  2. Jag tycker att hela hon är fantastisk, tuttar och allt ^^

    ReplyDelete
  3. Jag håller med fullständigt. Kurviga kvinnor <3
    Pedofilidealet för övrigt, vem vill ha en flickvän som man skär sig på varje gång man vill gosa?

    ReplyDelete
  4. Instämmer, blir för övrigt illamående av zerosize idealet.

    ReplyDelete
  5. Hon är vacker som få. Jag säger bara det. Jag vill ha fler kurviga kvinnor på marknaden.
    Size zero och självsvält är sååå 2009, hehe.
    Nej men allvarligt. Mera kurvor åt folket :)

    Jessica

    ReplyDelete
  6. Läste en artikel på expressen.se igår där det stod att forskare (!!?) har kommit fram till att män gillar kurviga kvinnor. Läste man kommentarerna under så tyckte alla män, som skrev, att de tyckte det var konstigt att forskarna inte hade kommit på det för än nu, för männen har ju alltid vetat det!

    ReplyDelete