Saturday 20 February 2010

Snökaos

Jag har skottat snö i nästan 1,5 timme. Jag väntar mig att isbjörnar, mammutar och ullhåriga noshörningar kommer kutande vilken sekund som helst. Det är mellan 20-100 cm snö överallt på det här stället. Helvete.
I alla fall.
Gården är insnöad. Jag kan alltså inte ta mig någonstans alls utan fyrhjulsdrift. Min bil har inte något som ens skulle kunna liknas vid goda vinterkörningsegenskaper så... nej.
Vilket är ännu mer irriterande när jag får galet gulliga sms från Sjöbjörnen och när söta Sandra var på plats i Kalmar från i torsdags då jag åkte Hem tills idag.

Men igår lyckades jag ändå ta mig till Borås och pierca mig. Symmetri var ledordet. Jag hade dock glömt hur satan-helvete-hej ont det gjorde så jag skrämde halvt ihjäl lite boråsare efteråt när jag post-piercing skrek av mig det värsta utanför studion. Det kan de ha.
Fantastiskt vackert blev det i vilket fall.

Nu blir det snart fika á la landsbygd och sen ett par härliga timmar med en varulvsroman ackompanjerat med en balja té.

No comments:

Post a Comment