Monday 1 February 2010

Vitt. Överallt.

Jag är trött på vintern nu. Seriöst trött.

Det är vitt överallt och det har det varit sen före jul, med andra ord är det den längsta vintern Sverige har haft på många (många!) år. Jag kan inte komma ihåg en hel vinter med snö.
Här i Kalmar har det snöat nästan varje dag sen en vecka tillbaka. Idag när jag trodde att det äntligen började bli lite varmare så att den förhatliga snöslasken kunde komma fram och lämna väg till vårgrönt gräs så har det börjat igen. Nu faller stora tunga och väldigt vita flingor ner från himlen.
Jag vill ha picnic på en röd-&vitrutig filt med massor med vänner runt mig. Vin/öl, solglasögon, söta klänningar, vindruvor och ost på kex.

Jag är trött på vintern nu. Seriöst.

1 comment:

  1. den där picknicken ska bli av, jag lovar dig det sweetie. Så himla underbart att få krama om dig idag!

    ReplyDelete