Wednesday 3 February 2010

Jobbig sits

Jobbig sits i många avseenden.

Spinningen imorses var smärtsam för den redan omåttligt ömma rumpan. Funderar starkt på att ta med något att sitta på till nästa gång. En uppfluffad dunkudde eller nåt. Positivt är ändå att det var enklare att hänga med den här gången än förra.
Sååå... funderar på antingen på att vara tidig på gymmet på fredag eller ta spinningen på eftermiddagen... gympa/spinning på lördag? Entusiastisk? Skadad? Jag? Nae, aldrig.
Sen var det yoga-passet nu tidigare ikväll men det kommer inte bli något återbesök där förrän jag är stressed out of my skull och måste slappna av för det var i sanning galet bra avslappning men inget för mina rastlösa ben och ångestfyllda skalle.

Vill sy söta sommarklänningar (för jag köpte ett fantastiskt gulligt diadem idag som skulle bli utmärkt till en söt klänning). Vill sy klart min victorian steampunk-skapelse också (och förmodligen bli tvungen att välja mellan att ha den eller hobbit-utstyrsel till Scandinavian Sci-Fi, Game and Film Convention i mars). Och sy om mina medeltidsklänningar (ska gå på Salvestadens medeltida marknad i april och vill vara i alla fall lite vacker då).
Kort sagt: jag vill ha ledigt och 22 grader varmt. Behaglig värme och sol.
Ingen mer snö nu tack.
Det räcker med den som föll igår och idag.
Det kan vara slut nu.

Har för övrigt fortfarande inte fått mina CSN-pengar. Enligt dem är utbetalningen planerad men det finns inget datum för exakt när den är planerad så efter min och Maries genomgång av Glitter och H&M hade jag så mycket som 15 kr kvar på kontot.
Det kan jag köpa en kaffe för imorgon.
För då är det dags att träffa Gammelsmurfen igen.
Suck.

Jag ska på cocktailparty på Kalmar Slott på lördag.

No comments:

Post a Comment