Wednesday 24 February 2010

Bah

Det är inte helt ok för en lärare att tidigarelägga föreläsningar och sen dyka upp 25 minuter sen och dessutom vara lika överens med Kalmars datorer som en mullvad i blåsväder. Vi kom inte igång förrän ordinarie tid i alla fall. Och jag åt upp framsidan till texthäftet vi fick utdelat för att analysera på ren protest. Konstaterat så är jag fortfarande samma människa som skule tycka att det var hysteriskt roligt att be någon jobbig, konflikträdd, moderiktigt klädd brud att "blogga om det" när de suckar åt mig.
Men det lämnade åtminstone tid att käka frukost (inte häftet) efter morgonens spinning. Jag har fortfarande funderingar kring att möjligen ta med ett får att sitta på istället för sadeln. Frågan "sitter ni bekvämt?" låter lika överflödig varje gång instruktören ställer den men man får inte normalt sett fräsa och svära åt främmande människor. Det är oartigt. Har jag hört.

Ikväll blir det middag med Sjöbjörnen. Nervös - jag? Varför tror du det? Vi är ju bara ensamma i hans lägenhet. Vad skulle kunna hända?
Jag ska gå och raka benen nu.

No comments:

Post a Comment