Sunday 4 October 2009

Kanelbullens dag

10:31
Jag har ingen mjölk hemma. No milk - no tea. No tea - no good.
Först plugg, sen promenad och Tesco. Jajjebullar.

15:45
Efter två timmars plugg till Yo-Yo Ma blev det promenad till Tesco och om mina beräkningar är korrekta så ska den mat jag fullkomligt släpade hem göra att jag inte behöver gå till mataffären på ca 7 dagar. OCH JAG FANN DEN LAKTOSFRIA MJÖLKEN! Det betyder att jag inte behöver använda mina laktas-enzymer. Så istället för att ösa svindyra enzymer i vanlig mjölk så köper jag svindyr redan laktosfri mjölk och kan spara enzymerna till glassen. Eller jag menar...
Just idag saknar jag svenska kanelbullar. Jättemycket. Men inte tillräckligt för att orka ställa mig och baka dem själv. Tänk att få sitta på Torgstallet med en bok, en chai-latte och en riktigt stor kanelbulle. Det är livet i en kakburk det.
Vilket vackert väder det är ute för övrigt! Inte ens BBC har rätt om vädret alla gånger, idag skulle det regna (vilket det skulle igår också) men solen har varit framme hela dagen, och så säger alla att vädret här är fruktansvärt. Nu gick solen i moln...

17:13
...och nu regnar det. Hm. BBC kanske hade rätt i alla fall. Hur det än ligger till med den saken hade det varit fantastiskt trevligt att mysa upp sig emot någon just nu. En korridorskompis till mig har sin pojkvän här över helgen och de gjorde varm choklad tillsammans innan när jag lagade mat.
Man kan vilja ha sin Black Books-box här för mindre.

1 comment:

  1. Från en helt anonym pojkvän4 October 2009 at 20:44

    Gah!!! vill mysa upp mig!! hade kunnat ta med Black Books oxå! saknar dig så mycket!!

    ReplyDelete