Tuesday 20 October 2009

We're off to see the wizard...

...the magical wizard of Hogwarts! Har du någonsin sett något mysigare? Hittade ett litet paket när jag kollade posten idag efter timmen då jag har suttit och låtsats veta något om Rawls teorier om rättvisa. Jag vet en del från det jag försökt kramma in i huvudet men inte tillräckligt för att kunna sitta och diskutera kring det i en timme.
Men för att återgå till det ursprungliga ämnet;
I said I was going to get it no matter what I had to do and now it's mine, my precious, my very own Gryffindor scarf.
And no, it's not purple, it's maroon, men du har helt rätt - den ser lila ut. Den tillhörande slipsen, som i mitt fall ligger hemma i Sverige, ser också lila ut så jag var ju i alla fall förberedd. Kan dock inte hjälpa att känna mig lite besviken på nyansvalet. Vad var det som fick Warner Bros.' kostymmakare till Harry Potter-filmerna att tänka "yes, maroon it is" när det står "scarlet" i böckerna och rött hade gjort sig så mycket bättre som kontrast till de andra husens färger? Nu blev det istället grönt, gult, blått och... maroon?

Besviken kan man för övrigt lugnt säga att jag är på mitt öra. Man ser det inte på bilden men övre delen på mitt vänstra öra är rosa och lite svullet. Det har hänt en gång tidigare vid ett annat piercingtillfälle som slutade med att jag fick ta ur smycket och därmed börjar jag igen bli lite smått irriterad över att till och med mina öron konspirerar emot mig (och framförallt emot min ekonomi).

Idag har det varit mörkt i Belfasts tegeldjungel. Trist väder med tunga regnmoln hela dagen, men det speglar lite av hur man känner sig. Trist, grå och hängig. Höstdepp? Det är ju inte för inte som man längtar hem till katter, hundar, familjen, tända stearinljus, doften av lussekatter, saffran, kanel, apelsiner, nejlikor och glögg med varma russin.

2 comments: