Friday 2 October 2009

Oh, the frustration

JAG SAKNAR MIN SYMASKIN!
Det finns just nu en otrolig (!) uppsjö med snygga kläder här i Belfast som är så löjligt enkla till snittet att t o m en fullständig idiot (som jag t ex) skulle kunna sy dem själv. Om man hade en symaskin vill säga. Och lite tyg. Och tråd. Jag är fruktansvärt frustrerad.
Så jag tröstshoppar istället;


Jag glömde att lägga in min mössa i högen, för den är ju också ny och grymt snygg (trots att den är vit). Jag kom hit till Belfast med tre par skor - har nu fem par. Jag kom hit med en stor resväska och två mindre axelremsväskor - jag har nu fyra axelremsväskor (som iofs sammanlagt kostade £4 men jag behöver fortfarande en ryggsäck). Kom hit med två filmer på datorn - har nu två filmer i hyllan. Ja, du fattar. Vet inte hur det här kommer att sluta. Förmodligen med mig - luspank. Fast jag behöver faktiskt en tygpåse nu och de två par jeansen jag köpte behövde jag också eftersom ett par av mina medtagna jeans (mina favoriter) totalt föll i bitar efter idogt användande efter de två första dagarna här på ön.

Nej, nu: té och kurslitteratur.

No comments:

Post a Comment