Monday 5 October 2009

A small victory, but a victory still

Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt, känns hur bra som helst. Har köpt lite kursböcker (resten kommer på onsdag/torsdag om man ska lita på mannen i bokaffären), pluggat i biblioteket några timmar, lagat mat och hunnit med att öka ut basgarderoben med ett par snygga t-shirts och umgås med de flesta av de andra svenska brudarna under tiden. Det kallar jag att utnyttja sin tid.
Nu medan jag bloggar så lyssnar/ser jag på en dokumentär om när Islam var som störst i Europa för min Islamic Politics-kurs. Riktigt intressant. "Islam in Europe - When Muslims Ruled in Europe" på youtube för den som känner sig frestad.
Imorgon kanske det blir lite tvätt med pluggandet, har ju ändå laddat mp3'n vilket gör att jag slipper lyssna på tvättmaskinerna eller spanjorerna som på något vis alltid sitter bredvid i tvättrummet. Då kan jag läsa i fred medan jag vaktar min tvätt. Jag är bara aningens misstänksam emot mina medmänniskor. Har nog läst för mycket filosofi för att tro på att det verkligen existerar helt ärliga människor på den här planeten.
Sen är det föreläsningar på onsdag och torsdag. Känns som om man borde göra sig ett ordentligt schema för hur man ska plugga för att man ska hinna läsa allt man behöver/måste läsa. Det är för övrigt det största stressmomentet just nu; att få tag i rätt kurslitteratur till rätt tillfälle.

Men det löser sig det också till slut, det fixar jag.

3 comments:

  1. Haha, så spanjorers sanna kall är att tvätta med andra ord ;) klart du klarar det!! å jag tänker minsann stötta dig!

    ReplyDelete
  2. Såklart, allting fixar sig! Jag börjar bli nervös för att jag börjar inse hur mycket vi egentligen har att göra!

    ReplyDelete
  3. Det finns sjuka mängder artiklar och bokkapitel de tycker att man borde ha koll på :S Vet inte om jag ska tycka att det är bra eller dåligt, men man kommer ju att komma hem och vara jävlar så stolt om man fixar det! ;)

    ReplyDelete