Wednesday 28 October 2009

Yeah, that's it

Ännu en dag i nördighetens tecken har gått förbi.

Vaknade imorses och tyckte först att jag hade massor av tid på mig tills jag slängde en blick på den enda klockan jag äger som jag inte har ställt om till vintertid och fick jättebråttom. Detta resulterade som ni kanske redan misstänker i att jag var en hel timme för tidigt på plats på Peter Frogatt Centre än vad jag borde ha varit. Så jag tog en kaffe, slog mig ner i en soffa och läste under hela den timmen. Fantastiskt förståndigt. Att jag sen inte har läst ett ord till idag är mindre fantastiskt och ganska tragiskt med tanke på hur mycket jag har kvar som jag borde läsa.

Efter föreläsningarna har jag som den fanatiker jag är letat efter utklädningsbutiker eftersom de är de enda som kanske har det jag letar efter för tillfället (medeltid, regency/empire och viktorianskt). Jag har redan hittat två vintage-butiker. En är i min prisklass och jag har redan slängt ut en del pengar där, det är Rusty Zip på Botanic Avenue där äckligt kitschigt trängs med fantastiskt viktorianskt och trendig second-hand och sen är det en annan butik med ett helt underbart utbud av 50- och 60-talskläder till svinpriser (inte min grej så jag lade inte ens butiksnamnet på minnet, den låg på en sidogata till Ann Street).
Utklädningsbutiken jag sökte efter idag var Elliotts Fancy Dress på Ann Street.


När jag hade gått vilse för tredje gången och frågat flera människor med totalt olika åsikter om vart stället låg så kom jag dit. Och upptäckte att det var 20-25 meter kö utanför(!) butiken. Jag tar det där med hatten nästa vecka när Halloween är överstökad. Det är rena frenesin häromkring just nu - överallt är det pumpor, spöken, nötter, godis och dräkter.

Så jag gick till något så brittiskt som en "haberdashery", enkelt uttryckt en sytillbehörsbutik, och köpte mig detaljer till klänningarna jag planerar. Ja, ni läste rätt. Planerar. Vad gör jag när jag planerar? Jo, jag planerar lite till. Och lite till. Och köper till lite grejer. Och planerar. Och köper lite tyg som "kan vara bra" och planerar. Nu vill jag verkligen att det ska bli av. Jag har aldrig haft såhär mycket motivation till att göra klart klänningarna som jag har nu. Nu har jag i alla fall sidendetaljerna till hatten och klänningarna klara.

Jag ska se galet snygg ut och ha téparty. Så det så.

1 comment:

  1. Du kommer se helt awesome ut i det där! Jag ska försöka se till att du gör de där klänningarna när du kommer hem.

    ReplyDelete