Monday 26 October 2009

Airhead

Jag har efter besöket på Tesco och promenaden försökt läsa. Sammantaget har det inte gått så bra - jag har mest stirrat ut genom fönstret och druckit varm choklad medan huvudet stått helt stilla. Det är så hela min dag sett ut.
Jag vet inte vad jag vill just nu.
Jag vill inte hem till Sverige. Jag vet inte om jag vill stanna här. Jag känner inte för att plugga. Jag vill inte umgås med folk. Jag känner inte för att prata med folk. Jag vet inte ens om jag saknar människor där jag sitter instängd i min cell på Elms. Jag vill inte ha mitt hår som det är just nu, för jäklar vad risigt det är. Jag trivs inte i mina kläder, men skulle nya kläder göra mer än totalt tömma mitt bankkonto? Och varför mer kläder? Jag har tillräckligt. Dock har jag två mål när det kommer till kläder just nu: en snygg svart pennkjol och ett långt svart sidenband alt. ett smalt svart bälte.
Ett besök på Elliotts Fancy Dress krävs för att kolla igenom deras hattar för komplettering av en viss Regency-klänning under konstruktion. Saknar min symaskin. Jag hade lugnt kunnat handsy en Regency-hatt just nu med rosetter i siden and the whole shebang endast för att slippa plugga och känna den stressen och pressen. Jag kanske vill hem i alla fall.
Being a reclusive seamstress sounds nice right about now.

Utslagsfrågan i dagens inlägg:

Frågan är om jag kan passa i samma frisyr som fantastiska Gwyneth Paltrow trots att jag har en kroppsform som är så olik hennes. Jag är sugen, men jag vet inte om jag vill.

No comments:

Post a Comment