Sunday 11 October 2009

"My perfect sunday..."

...är inte riktigt den här söndagen lätt uttryckt men ok, vi får inse att jag och Sergeant Tony Fisher är något olika. (Jag har sett Hot Fuzz fem gånger för mycket i år, jag är uppe på åtta gånger och hade jag haft med mig den hade jag definitivt kollat på den just nu.)

Imorses gjorde jag ett tappert försök att dra min arma trötta lekamen ur sängen lite tidigare än vanligt, alltså före 11.30, vilket efter omständigheterna gick väldigt bra. Inatt fick jag nog dessutom i alla fall fem timmars sömn vilket är mer än vad jag fått nån annan nykter natt på drygt en vecka. Den största anledningen till att jag gick upp såpass var dock att jag skulle ut på en promenad med Sandra. Jag hade ingen aning om att jag saknat de där promenaderna med henne som jag faktiskt har gjort. Hösten här är verkligen underbar, vi har dessutom haft en otrolig tur med vädret.

Här är några av bilderna jag tog på promenaden.


Till alla er som inte upplevt Nordirland eller Skottland. Vad väntar ni på? Åk dit.

Efter promenaden planterade jag mig på Starbucks ett par timmar med kurslitteratur. Jag tänker att eftersom jag ändå är i Belfast med ursäkten att jag ska plugga så kanske jag skulle passa på att göra just det också. När kaffet kallnat till något som kändes nära fryspunkten och magen knorrade efter mat så gick jag tillbaka mot Elms och lagade vegetarisk röra. Jag tycker fortfarande mycket illa om våran korridors gemensamma kök. Inte bara för att det är kladdigt, stökigt och äckligt utan för att det ofta är folk från korridoren där. Tänk dig själv att du trött snavar in i köket i tofflor och sköna mysbyxor en eftermiddag bara för att hitta fem tjejer ifrån samma sjuksköterskeutbildning i köket som lagar mat och snattrar om miniklänningarna de ska ha på sig den kvällen eller killen de drog med hem igår. Ingen jag har något gemensamt med alltså. Just därför älskar jag helgerna här då de flesta av de lokala studenterna åker hem till föräldrar och helgjobb. Tänk dig ett studentområde där 70% av studenterna försvinner spårlöst varje fredag eftermiddag.

Läste för övrigt i novembernumret av Total Film att vi inom de närmaste åren kan vänta oss filmer som X-Men Origins: Deadpool, en ny Bond-film, Daybreakers, Pirates of the Caribbean 4, Thirst, X-Men 4, Avengers, Spiderman 4, Paul, Alien 5, Sin City 2, Sin City 3, Tintin, Iron Man 2, Prince of Persia: The Sands of Time, The Hobbit och mycket mer men att vi däremot inte kan vänta oss en Hellboy III.

Så nu sitter jag med té, Digestive, ett tänt doftljus och The Sunday Times - den tjockaste tidning jag någonsin skådat. I like it.

1 comment:

  1. ÅÅÅ låter så mysigt!!! önskar att jag kunde vara där med dig!

    ReplyDelete