Wednesday 6 January 2010

Vit

Dammit. They got to me.

Läst mer, skrivit lite till. Idag borde jag kunna skriva i alla fall 500-1000 ord på den ena uppsatsen innan jag somnar. Men VARFÖR kan jag bara prata om skolarbete?! Kanske för att det är skolan som styr mitt liv. Skolan har stulit hela mitt liv. Jag har pluggat 2/3 av mitt liv och nu har det tagit över totalt. "I am Jack's wasted life."

On a completely different matter så funkar månadslinserna ganska bra nu när jag har vant mig vid dem lite bättre. Snart kan jag kanske ta steget till att sova i dem.

Att sitta med skoluppgifter lämnar tid till att tänka igenom andra saker. Saker som man kunde göra om man inte hade skolarbete för det mesta. Jag funderade hårt på att raka av mig håret igår. Dagen före det var jag besatt av kaffe. Dagen för det var filmer jag vill köpa det stora ämnet. Idag går tankarna kring kläder som jag vill sy. Aldrig snurrar tankarna kring den faktiska uppgiften till skolan.


"This is your life and it's ending one minute at a time."
- Tyler Durden

No comments:

Post a Comment