Sunday 17 January 2010

Vardagen kallar

Imorgon klockan 13:15 är det för min del introduktion och genomgång för denna sista termin innan examen vid Linnéuniversitetet fd. Högskolan i Kalmar.
Efter det blir det föreläsning två gånger i veckan, ett redovisningsseminarie och en tenta under tiden fram till slutet av mars, sen New York City och kandidatuppsats på 15 hp.
I juni kommer det förhoppningsvis att vara slut. För en stund i alla fall. Nej, skolan skrämmer mig inte men den är hysteriskt tråkig just nu.
När det här är över ska jag fira i stil med Barney Stinson, jobba ihop pengar likt Fenton Spadring och sen fara runt planeten som en smurf i en tvättmaskin.
En dröm som många andra.
Som t ex att jag vill pierca mig igen i februari efter att första kursen slutat.
Eller att jag vill hitta billigt boende i Visby till v.32 ganska snart.

Igår däremot söp jag in Kalmarterminen. Jag kan ha druckit upp någons öl och tagit kort på tre mycket förvånade, helt främmande, Meskalinare nere på Sjukan men du vet, det är så Kalmar är. Välkommen tillbaka. Mina skor var fantastiska i alla fall.

Idag har Fisken varit här. Allt är som det ska vara.

1 comment:

  1. Aw, vad fint att Kalmar alltid kommer vara Kalmar! ^^ Sitter och kollar swebus just nu, jag vill åka ned till er!

    ReplyDelete