Wednesday 13 January 2010

En natt bland andra

Ännu en natt i pluggets tecken och jag undrar än en gång varför jag står ut med att göra något jobbigt och tidskrävande som jag varken får betalt eller beröm för. Jo, just det. "Framtiden". Nyckelordet för alla studenter. And if you don't give a flying fuck about the future you're pretty much humped.
Har skrapat ihop 1900 ord nu (varav rätt många är en avancerad litteraturlista) men känner att det börjar tryta så smått på den fronten. Det finns bara en viss mängd ordbajs man kan spy ur sig på en natt. Men in ska det imorrn. Shall we make it another 600 words of incomprehensible verbal diarrhoea before we call it a night? Jag går alltså och lägger mig vid 6 idag igen. Shiny.

On another matter. Jag vet att jag har klagat rätt mycket om min vikt, jävligt kvinligt kan tyckas, men jag hade en samtal med Syster idag och vi kom överens om att vi kände oss bättre när vi var mindre i kroppsstorlek. Mer energi, lyckligare, snyggare.
Vi har båda en målvikt (som konstigt nog i bådas fall är ca 10 kg lättare än vad vi är idag) som vi försöker få tillbaka med vissa hinder i vägen. Jag skyller just nu på uppsatser och mitt något fanatiska besatthet att kolla mig igenom alla "1001 filmer du måste se innan du dör" (jag har sett 259 av dem i nuläget) + generell jävla lathet i kombination med ingen vidare uppbackning.
Du vet den där personen som aldrig verkar få tummen ur eller alltid verkar behöva en eller fem kängor i röven innan den faktiskt tar det första steget? Det är jag.
Här har det då inte kommit några kängor farande.

No comments:

Post a Comment