Saturday 31 December 2011

Året 2011

Det blir svårt att sammanfatta året 2011 på ett bra sätt men eftersom alla andra har sammanfattat sina år så ska jag också göra det.


Året började verkligen skitdåligt och jag var bitter och arg genom hela januari (det var bittert så det osade) och februari (då jag ångkokade mina fingrar) men så där i slutet av februari var det scifi-mässa och i mars RFSL Ungdoms Årskongress. Det var som en injektion av regnbågar så i april började jag känna mig lite bättre och det fortsatte i maj.
I juni såg jag Stephen Lynch på Lorensbergsteatern i Göteborg. Juli är en månad man egentligen bara tar sig igenom fortast möjligt (fast jag drog ändå iväg till dessa blöta Kungahälla Medeltidsdagar) för sen kommer augusti med Medeltidsveckan och vad det innebär efteråt.

Jag beslutade mig för att ta mig tillbaka till skolan igen efter över ett år inom äldrevården. Jag saknar definitivt inte att kravla mig ur sängen innan klockan 06:00 på morgonen men saknaden av lönen är enorm såhär när man går på CSN-bidrag.

Men före skolstart fick jag panik och drog iväg en sväng till London med Lucy i slutet av augusti. EPIC. Men piercingen jag fixade i Camden (en rook) gick åt helvete.
Så jag testade en intim variant istället. Den är geni(t)alisk.
Men skolan då? Jag upptäckte i september att pendling med buss inte är skitkul när det finns bieffekter. I september gjorde även mohawken comeback i mitt liv tillsammans med nya glasögon.
Sedan var det dags för scifi-mässa igen i oktober! Första gången det varit två scifi-mässor i Göteborg på ett år och det gick strålande - det säger jag mest för att jag fick en autograf från Jenette Goldstein.
I november åkte jag på RFSL Ungdoms Medlemsträff och jag har aldrig i mitt liv haft sådan träningsvärk i skrattmusklerna.
Så kom då december och året rullar in mot slutstationen. Känslorna går i cirklar för december har varit en händelselös månad. Vilket syns på bloggen eftersom 90% av inläggen handlar om film eller tv-serier om det inte handlar om min ensamma bitterhet.

Jag har upptäckt mer om mig själv. Jag har läst en massa böcker (49 st) och sett en galen mängd filmer (jag slutade räkna vid 180, det var i våras). Jag har köpt en massa vackra skor. Jag accepterar mig själv mer. Jag har blivit mer engagerad i RFSL Ungdom vilket jag absolut ska fortsätta med 2012.
Nästa år ska bli ännu mer kick-ass, jag ska inte be om ursäkt för att jag är den jag är när jag är det, jag ska bli mer påläst om historiska händelser, nutidsfrågor och nördvetenskap. Jag ska älska mer, jag ska kramas mer och jag ska skratta mer men jag ska fortfarande bli upprörd och brinna för mina intressen.


But enough ranting, it's time for celebration!




A Happy New 2012 To Everyone!

1 comment:

  1. Rymdnörden, du vet vem ;-)28 April 2012 at 00:46

    Älska, kramas och skratta mer låter som en bra plan, den snor jag :-)

    ReplyDelete