Tuesday 29 November 2011

All warm and fuzzy inside

Jag har haft en helt fantastisk helg. Det finns inga andra ord för det.
Ända sedan jag kom hem i söndags kväll har jag funderat om och om igen hur jag skulle formulera mig för att beskriva RFSL Ungdoms Medlemsträff 2011 men jag kommer verkligen inte på något annat än att det var obeskrivligt roligt.

Det var inte bara så att vi var ett 40-tal hbtq:isar som samlades under ett tak i Linköping utan det var också en massa roligt och lärorikt runt om. Workshops, pyssel, kramar, skitsnack, sällskapsspel, skratt, film, föreläsningar, bus och kalkonbrottning. Jag sov ungefär 6 timmar mellan fredag (då vi åkte dit - ett äventyr i sig, kläm in 9 hbtq-personer i en minibuss och se vad som händer) och söndag (då samma minibuss med annan sammansättning av hbtq-personer drog iväg neråt landet igen) men jag var aldrig missnöjd med det. I söndags hade jag sån träningsvärk för att jag hade skrattat så mycket att jag hade problem med att gå och stå rakt.
Jag upptäckte snabbt glädjen i att ha en luftmadrass som håller luften. Min gjorde tyvärr inte det. Knarrar gör den också. Jag ska komma ihåg öronproppar till nästa gång.
Jag upptäckte också hur mycket jag älskar RFSL Ungdom. Jag blir tårögd av glädje och helt varm i hjärtat varje gång jag tänker på alla dessa underbara människor, vare sig de är en han, hon, hen, den eller det (älskar för övrigt också pronomenrundor) som vägrar följa normen och kämpar för att få vara just icke-normativa.

Jag är helt övertygad om att RFSL Ungdom med alla personer som jag mött genom organisationen har gjort mig till en bättre människa som vågar mer. Så kom ihåg att:
Ni är fantastiska!

No comments:

Post a Comment