Sunday 27 February 2011

My own Experiment 626

Jag kommer att skriva mer om Sci-fimässan men först måste jag visa den bästa bakfylleångestdämpande presenten till mig själv någonsin.

I give you Stitch.

Det var en svag dag efter en helt fantastiskt trevlig cocktailkväll med Ulricehamnsbrudarna. Jag hade inte med mig så mycket mer än en känsla av sommar i form av Varm & Kall till kvällen... sen kom drinkbjudandet igång. Som sagt - första dagen på mässan var svag och Stitch blev en ångestdämpande liten present till mig själv. Vi är alla barn någon gång. Stitch var dock steg 2 efter serietidningarna. Svenska översättningarna (speciellt de senare då grammatikregler luckrats upp och dålig svensk slang slängs in) suger men vafan, har man börjat samla så har man. Jag gömde undan den besvikelsen under två nya samlingsalbum på engelska.


Jag såg klor på omslaget (Daken eller X-23? Sak samma - MIN!) och då var det kört (FYI: det var X-23). Plånboken grät dock inte blod förrän jag köpte nya t-shirts. Äntligen har jag en sjukt snygg Star Wars-tee och en ny Wolverine-tee. It's the shirt that makes the nerd.

Andra dagen jagade jag stormtroopers men fick nöja mig med att kyssa en biker scout. Det dög bra.

No comments:

Post a Comment