Saturday 5 February 2011

Melodifestivalen

Melodifestivalen är nog Sveriges mest överskattade evanemang vars final ses av ca 1,5 miljon tv-tittare varje år. Vi kommer ju knappt till final i Eurovision Song Contest med våra låtar längre! Helt klart sjukt ovärt. Så jag drar på födelsedagsfest istället i "Danneland" i den lilla Uschlebyn och bojkottar Melodi-gnatet i år också. Som varje år alltså.
Har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Efter att ha jobbat hela dagen så vill jag helst krypa i pyjamasen, fårskinnstofflorna och Moo-Pa's morgonrock men den klädseln känns inte helt... festkorrekt.
Att jag ska jobba hela dagen imorgon också är en enkelt glömd detalj. Jag bara gömmer den vetskapen i botten av glaset under kvällen. Om man sedan hela tiden ser till att glaset är halvfullt så borde man aldrig se botten - case solved.
Vem satsar på att jag och Bakfyllan jobbar ihop imorgon?

No comments:

Post a Comment