Saturday 12 February 2011

Random vardagsinlägg...

...för att det slutat vara snöstorm, solen skiner, jag är ledig hela helgen, jag äger just nu 32 par skor, det är två veckor till Sci-Fi-mässan i Gbg och vi är redan halvvägs till Medeltidsveckan.
Dessutom har jag redan suttit en stund i mitt kalla lilla sy-rum idag och börjat sy om en lång väst jag har liggande. Det är en julklapp som jag aldrig använt så nu efter två år så syr jag om den för att den ska passa. Till något.
Promenaden på en timme med hundarna (och Paolini's bok Brisingr i öronen) var också välbehövd (även om boken är rätt dryg och förklarar varför fantasyn ofta räknas till ungdomslitteraturen).
Jag ignorerar min förkylning med oväntat effektivitet och det faktum att jag verkligen behöver tvätta, färga och klippa (möjligen raka av helt och hållet) håret. Pronto. Jomenvisst, för det kommer ju att hända.
Å andra sidan har jag kommit igång med min födelsedagspresent till en viss Fröken Fisk och fortsätter lyssna på Magician's Gambit av Eddings medan jag försöker varva Torchlight.
Busy, busy, busy.
(Lägg dock märke till att inget av ovannämnda har med c-uppsatsen att göra. Den har jag inte tid med mellan de stunder då jag gör mitt bästa att glömma den.)

Tillägg:
Drömde om gamla klasskamrater från högstadiet idag på morgonen. Det var både roligt och dåligt - roligt för att vi var samlade för att äta en enorm buffé (mat är alltid bra, buffé ännu bättre) och dåligt för att högstadietiden knappast var en tid man saknar nu (då envisades jag med att vara blond och försöka passa in trots att det aldrig fungerade men man lär sig med tiden).

1 comment:

  1. Du ser otroligt mycket ut som din syster där.
    Aldrig tänkt det innan...
    /Lina

    ReplyDelete