Monday 7 February 2011

En ledig måndag

En ledig måndag efter en lång jobbhelg betydde för min del långfrukost och senare (modifierad, inte riktigt så sötsliskig) engelsk förmiddagsfika - té och scones med lemon curd.

Rågscones med smak av kanel och russin:
5 dl vetemjöl
3 dl rågmjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
100 g smör/margarin
3 dl filmjöl (i mitt fall laktosfri)
Kanel, kardemumma och russin efter smak.
Solrosfrön till att lägga på bullarna/bröden.
I mitten av ugnen på 250 grader i ca 10 min.


Sen var det bara att göra som man blivit tillsagd - jag bor här gratis i utbyte mot att jag hjälper till - ut med hundar på promenad och dammsuga hela huset.
Imorgon blir det lite jobb och sen ska jag försöka att börja ta tag i medeltidsgarderoben lite smått. Boendet till Medeltisveckan är bokat sen två veckor tillbaka och snart är färjebiljetterna bokade också. Vi jobbar så.

1 comment:

  1. Yeah. tror jag är ledig detta år med så då ses vi igen! Om vi nu inte mot alla odds hinner ses innan!

    Saknar dig bästa!
    Puss

    ReplyDelete