Friday 18 December 2009

Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow

Dagarna har varit ovanligt fyllda med småsaker.
Igår lämnade jag in min uppsats på ca 2840 ord och den blev hyfsad, inte awesome precis men det är ord efter ord som bildar meningar på ett papper.
Besökte äntligen Ulster Museum i Botanic Garden för att se en skittråkig utställning om The Troubles. Personligen tyckte jag bättre om alla historiska kläder som var med i de andra utställningarna.
Jag hade även mitt sista seminarie för terminen i Islamic Politics med Secret Santa + julmusik vilket gjorde sitt till att höja stämningen. Ganska trevligt. Bevvan var glad och vi fick godis. Fördel efter fördel.
För att fira så klädde vi tjejer på Elms upp oss och gick ut en sväng, men det var först efter att det snöat i ungefär 2 minuter. Kvällen blev bra även om vi sprang omkring väldigt mycket mellan barerna. Någon gång under kvällen vrickade jag handleden. Jag vet inte när men det gör ont. Jag fick min öl i alla fall.
Idag har det kryllat av poliser i centrala Belfast i och runt tågstationerna. Botanic Railway Station var helt stängd under morgonen, orsak hittills okänd. Jag gissar på ännu ett bombhot. Det gjorde dock att jag och Fia tappade lusten att åka till Bangor. Så vi shoppade istället och nu är jag en nyårs-outfit rikare.
Skickade iväg alla mina skolböcker till Sverige också.
I övermorgon åker jag Hem.
Saknar alla.
Kommer sakna Belfast.
6 dagar till Julafton.

No comments:

Post a Comment