Sunday 6 December 2009

Lucia

St.Thomas' Parish Church fick påhälsning av ett gäng illa inövade svenska studenter som glömde verser i låtarna de sjöng i Lucia-tåget de frivilligt gått med på att anordna. Men vad mycket beröm vi fick! Vi sjöng tydligen bra eftersom det var flera som trodde att vi var en frilansande kör... Jag är skeptisk.
På bilden är jag den vita blobben i mitten av allihop på andra raden bakom Lucia'n.


Efteråt blev det kaffe och smörgås. Och kaka. Och godis. Och sen tvingade prästen på oss kakorna som blev över. Fantastiskt bra. Kom hem för kanske 10 minuter sen.

Annars då? Jodå, 1700 ord på en av uppsatserna men ett definitivt blockage i hjärnan. Tänker konstant på att jag bara har si och så många ord på mig att få fram det jag vill säga. Inte lätt att få fram det jag vill från Palestina-konflikten på de ca 200 ord jag kommer att ha kvar när jag sagt det jag vill om Amin Saikal. Och då har jag inte skrivit klart min diskussion. SUCK!!
Sen är det bara en uppsats till efter det.
14 dagar till hemfärd. Längtar.

No comments:

Post a Comment