Wednesday 16 December 2009

Torchwood

Ännu en serie i mängden av sci-fi. Det här är en spin-off på Dr. Who och den är... Ok, i början var den irriterande för att jag inte kom överens med en stereotypisk och orealistisk uppbyggnad av karaktärerna, det var irritationsmoment som jag stog ut med för att se vad det hela handlade om efter att ha sett actionfigurerna på Forbidden Planet. Nu, 12 avsnitt in i serien, har jag lärt mig ignorera den jag stör mig mest på och förstått att hon bara är som människor är: rätt korkad. Anledningen till att jag skriver är för att jag tycker om serien för att den är underligt sexuellt frispråkig. Det är sexuella förhållanden hit och dit med arbetskamrater, aliens, mellan tjejer, personer från andra tidsåldrar och nu... är inte ens självaste Captain Jack Harkness helt stereotypisk i sin sexualitet. Han är istället härligt tvetydig. Han är överallt!

Och det var dagens parantes.

Har kommit upp i 2000 ord på uppsatsen.

No comments:

Post a Comment