Tuesday 15 December 2009

Näs-kaffe

Du vet, sånt där skräp, jalla-kaffe som jag skulle kalla det, hideous stuff but it brings you to life alright. Måste vara vaken och allert tills skiten är klar. Är inne i ett flow. Tror jag. Kanske. Har bara skrivit 300 ord idag hittills. Skrev 650 ord igår. Har minst 1500 ord kvar. Känns ändå mirakulöst bra och jag är hoppfull. Tänka sig att jag skulle visa mig vara optimist i slutändan ändå. Beviset att mirakel fortfarande sker.

Har insett något: åker Hem på söndag. Hela dagen kommer att gå åt till att springa mellan en gate till en annan från 11am till 9pm då jag äntligen (förhoppningsvis) står på svensk mark igen. Belfast George Best City Airport - Heathrow - Kastrup - Landvetter. Ja, jag vet. Det kommer att bli en av de stressigaste dagarna i mitt liv upplevd på inte mindre än fyra flygplatser där jag kan gå vilse på femtielva olika sätt. Som vanligt inför en resa så mår jag lite smått illa, mitt signum, I'm an anxious traveller but love it nontheless.

Har också insett att jag pluggat 2/3 av mitt liv nu och är jävligt trött på det. Det enda jag kan tänka på är hur avundsjuk jag är på alla min bekanta som flyger och far över jordgloben till olika länder. Jag vill se mig omkring och är fruktansvärt trött på att behöva tänka "jag har inte tid". Jag har inte ens sett Belfast Castle under tiden jag har varit här. Inte slottet, inte saluhallen, inte Derry som jag verkligen ville åka till och jag har inte varit i Bangor som jag också av någon anledning vill åka till. Jag känner mig helt misslyckad för att jag inte upplevt det jag ville uppleva under mina tre månader här i Belfast. Feck. Känns mindre bra att åka hem besviken.

No comments:

Post a Comment