Friday 4 December 2009

Kommer saknas v1.0

Det är 16 dagar kvar tills jag står på svensk mark igen och, lets face it, man kommer trots att man våndats över och klagat på en hel del med det här stället dit endast de sämsta arkitekterna i klassen skickades, sakna massor av saker.
Så här kommer listan (som kommer att ändras lite då o då) över det jag kommer att sakna:
  • Männen - och jag skojar inte: 97% av alla män man möter här är absolutely gorgeous.
  • Billig sprit - på krogen är en Guinness £3.15. En Magners £3.75. En shot £3. En drink £4.50. Corner shop shite is even cheaper. Man kan bli full här.
  • Dialekten - ach, wait till I tell ye, the Belfast dialect is class! Kommer definitivt att sätta sina spår.
  • Pubarna/Barerna - helt ok. En öl, pub-quiz med ett helt gäng högröstade människor och jag är i en liten del av himlen.
  • Byggnaderna - planlösningen är usel, rörsystemen är under all kritik, isoleringen icke-existerande, mögel vanligt om inte alltid närvarande (många av våra klassrum luktar väldigt suspekt...) men jösses vad många av husen är snygga att se på!
  • BBC iPlayer - endast tillgänglig i Storbritannien. Kommer sakna Merlin, Graham Norton, QI, Jonathan Ross, BBCnews... ja, du fattar.
  • Channel 4, 4oD - också endast tillgängligt i Storbritannien och här finnns How To Look Good Naked, Black Books, Spaced, dokumentärer och film.
  • Starbucks Coffee - oh yes indeed. Varifrån ska jag få min Grande Americano to go och allmän Starbucks-stämning nu?
  • Billig färdigmat - jag? Lat? Förstår inte vad du menar. Curried rice ready to heat now only £0.85 at Tesco!

Nu: ännu mer uppsats och läsande. Mål för dagen: i alla fall 500 ord till.

No comments:

Post a Comment