Wednesday 23 September 2009

Semester

Under Fresher's Week (http://www.qub.ac.uk/directorates/sgc/WelcomeWeek/) i Belfast välkomnas alla nya studenter till QUB och det hela smakar lite nollning från Sverige fast med ännu mer fester (där alla tjejer är så lättklädda att jag vill ta på mig en tröja till och vira halsduken ett par varv till runt halsen) och mängder av klubbar som försöker göra sina röster hörda. För att vara en stad där det kan straffa sig med £50 om man skräpar ner så är det jävligt skräpigt häromkring just nu. Belfast City Council tycker nog inte om oss.

Idag blir det till att ta det lite lugnt, vila huvudet efter ölen under Pub-Quizzet på The Bot igår (vi var laget "En Medvetslös Pensionär" och skrattade högt varje gång de ropade ut poängställningen), laga mat, tvätta lite och sen bio (http://www.moviehouse.co.uk/timeinfo.asp?lid=2239300).

Igår lagade jag och Fia mat tillsammans.. Så sjukt roligt att laga mat ihop med någon istället för att göra allting själv i sin ensamhet.
Hon installerade dessutom Spotify till mig så nu tycker jag om henne lite extra mycket.

På måndag börjar officiellt undervisningen på QUB. Det är nog det enda som jag är orolig för, men ju mer jag hör från alla nervösa freshers som aldrig pluggat på universitet förut desto mer säker känner jag mig. Sen raseras det fullständigt när jag inser att de är 18-åriga glin som pluggar på level 1 och jag ska upp på level 3 nu. Högre utbildning, högre krav.
Måste bara få uttrycka min irritation över dessa freshers som kommer hit med båda sina föräldrar i släptåg (kanske en lillebror också, vem vet), föräldrar som sen stannar kvar i två dygn, fixar alla papper, bäddar sina freshers' sängar, städar sina freshers' rum, köper sina freshers' mat osv osv.
Time to grow up?

No comments:

Post a Comment