Thursday 10 September 2009

Medeltid, baby

Då åker jag, Syster och Riddarna med Käpphästar till Söderköpings Gästabud imorgon för att få den där sista desperata dosen medeltid vi behöver innan vi återgår till någon sorts verklighet i den ytterst oönskade vardagen. Har sytt klart en struthätta som legat och skräpat i ett par år nu och den blev faktiskt helt användbar. Förvånande. Dessutom lånar jag en särk från Moo-Pa som är tillräckligt varm för att hålla mig fri ifrån förkylningar.
Sen har jag i och för sig en trollkarl att värma mig emot så jag klagar inte.
Vad ska man hitta på i Söderköping då? Se Trix' FairyTales? Jo, och kanske t o m se vad de gör på scenen den här gången. Höra Patrask? Jag lär höra mer av dem än jag vill. Örtagårdsvisning, modevisning, hantverkskurser, marknad och att umgås med Syster och Riddarna lockar nog mig mest...

Packandet inför Belfast går sammanfattat ganska dåligt. Jag har fattat ett kritiskt svårt beslut om att bara ta med mig tre par skor - skorna jag har på mig när jag flyger, ett par andra skor och ett par högklackade. And that's final.
Dock kvarstår problemet med att jag ska planera outfits för tre månader framåt. Problematiskt för även den mest hårdhudade kvinna. Speciellt när man inte har en jävla aning om hur vädret är på Nordirland. DET, mina vänner, är ångest.

Bra tips för nypiercade: Håll det rent, torrt och luftigt. Det läker hur bra som helst. Till skillnad från vad BT sa idag: http://www.bt.se/nyheter/boras/lakaren-varnar-for-brostpiercing-br-flera-svara-fall-senaste-tiden(1514635).gm
För det första är tjejerna i artikeln 14, 15 och 16 år gamla och man ska enligt mig inte ens kunna tänka tanken att pierca bröstvårtan förrän man är 18 år gammal, dvs myndig, för det andra har flera av tjejerna piercat sig hos oseriösa piercare (utomlands) som man sedan inte kan kontakta för skötselråd.
Och slutligen, vem fan inser inte att något är fel och att man bör ta ur ett smycke när ett sår vätskar efter över ett år?!?

1 comment:

  1. Oh!! jag kom på en bra idé angående packandet av kläder.. såhär.. skit i dom, och så packar du ner mig i väskan istället. jag kan vara handy.. och jag väger inte ett gram över 14 kilo.. jag lovar!

    ReplyDelete