Sunday 20 September 2009

Laundrette

Jösses. Jag har verkligen varit jätteduktig idag.
Inte nog med att jag plockat undan lite på mitt rum, vädrat och varit och handlat - jag har tvättat det mesta av min tvätt också. Det enda som inte åkte med var en röd handduk som är nyköpt (på IKEA såklart) och kommer att färga av sig på ALLT annat. Inte intresserad, nej tack till rosa. Det kändes helskumt att sitta där och vänta på sin tvätt med en bok i den ena handen och en kaffe i den andra. Så... amerikanskt.
Och dyrt var det också (£2+£1 för tvätt och torktumling), men å andra sidan var tvättmedlet och mjukmedlet jättebilligt på Tesco.
Nu ska jag och Sandra laga mat ihop i mitt korridorskök med mina nya köksprylar (från IKEA såklart). Pasta, yessir.

1 comment:

  1. Allting rosa, varför inte!?
    Jag ska oxå köpa en röd handduk, endast i syfte att färga alla mina textilier baby pink :-D
    Keep on blogging!
    Puss o kram Sis!/Em

    ReplyDelete