Tuesday 29 September 2009

Nästan där nu

Move on people, there's nothing to see here. Mår bättre nu.

Nu är då alltså schemat lagt för de följande elva veckorna och jag är så grymt tacksam att jag inte haft samma problem som många av de andra i min klass. De har nu fått välja de kurser som inte krockat med varandra schemamässigt, och alltså varit bekvämt för QUB att de väljer, istället för att faktiskt få de kurser som de vill läsa. Så i deras fall kanske det inte blir både jobbigt och roligt att plugga utan bara jobbigt.
Jag kommer den här terminen att läsa:
  1. Islamic Politics
  2. Ethnicity, Multiculturalism and the Nation State
  3. Contemporary Theories of Justice
Har dessutom kollat alla kursplaner och besökt biblioteket för bokjakt. Mitt problem ligger i att kurslitteraturlistan för varje kurs (3 st) är mellan 7 och 11 sidor lång. Hur fungerar det där egentligen? Även om jag läser 24/7 kommer inte jag att kunna ta mig igenom alla böcker och artiklar på de där listorna, och då hinner jag väl dessutom inte med att skriva de fem uppsatser + bokrapport jag måste skriva till 17:de december. Hur mycket man läser hänger väl på hur ambitiös man väljer att vara men klarar jag mig igenom den här terminen med strax över 50%, alltså starkt G, så kan jag erkänna mig helt nöjd.
"Britterna är inte riktigt kloka."
Betygssystem:
  • Over 70% - A - Excellent
  • 60-69% - B - Very Good
  • 50-59% - C - Good
  • 45-49% - D - Satisfactory
  • 40-44% - E - Sufficient
  • 25-39% - FX - Fail
  • 0-24% - F- Fail
Jag har mina första föreläsningar imorgon. Nu äntligen är man på väg in i plugg-rutinerna igen och det ska bli så skönt!

Mitt rum luktar för övrigt en skum blandning mellan toffee och sköljmedel just nu. Underligt? Nej, egentligen inte - jag har tvättat kläder som nu hänger och torkar och har dessutom ett doftljus tänt.
IKEA's doftljus is the shit.

No comments:

Post a Comment