Sunday 6 September 2009

Cosplay, yes please

Hade någon sorts Födelsedags- kombinerad Hej då-fest för en del av min vänskapskrets igår. Jag bjöd på hur mycket mat (se: sockerbomber) som helst och det var totalt värt mödan mot slutet med tanke på hur lite av "maten" som var kvar dagen efter.
Fick också lite presenter i form utav film och böcker (bl a Håriga Hunkar: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186289039. En helt fantastisk bok för alla som inte riktigt gillar det nya idealet med släta överkroppar och renrakade ansikten på män. Typ jag.) men jag fick också en slips.
Men inte vilken slips som helst.
Det är en Gryffindor-slips.
Min vän Fisken känner mig och det är jag väldigt lycklig över.
Så nu står alltså valet på kostym till Sci-Fi-mässan nästa år mellan hob, alv eller Gryffindor-elev. I vilket fall som helst så längtar jag något otroligt. För övrigt så: Tack alla för att ni kom!
Ni förgyllde min kväll bara genom att äta upp maten, att jag fick presenter var en fråga om ren bonus.

No comments:

Post a Comment