Wednesday 16 September 2009

Dagen efter

Det var en något trött Sofia som klev upp kl 03:00 den 15:de september 2009.

Efter att i stort sett ha varit på resande fot 04:00-15:00 och under den tiden överlevt 5 timmar på Heathrow (också kallat "Hell of Odours") utan att klubba ner någon med datorväskan kände jag mig ännu tröttare, men att masa sig till korridorsrummet efter att ha checkat in (och betalat hela terminens hyra till VISA-kortets stora chock) var man ju tvungen att göra. Där inspekterades rummet noga (jag är den enda i klassen som bor i korridorsrum med eget badrum, det är klaustrofobiskt litet men det innehåller en dusch till bara mig) och väskan packades upp. Listor på vad som sakndes skrevs och sen väntades det på klasskamrater och efter det var magen det största svarta hål som någonsin skådats i Storbritanniens historia. Alltså gick vi som anlänt tillsammans och åt och tog en öl. Då var klockan 22:00. Klockan 23:00 sov jag stenhårt.

Idag var vi 8 personer som klev på bussen för ett äventyr bort till IKEA för jakt på köksprylar, och nu ska vi snart göra resten av shoppingrundan. Det var en hel del som behövdes.

Idag fick jag dessutom hjälp med att få igång internet ordentligt. Jag gav nästan killen som hjälpte mig en stor kram, fan vad frustrerad jag har varit.

Hatar för övrigt Storbritanniens mathållning, vem fan sötar müsli och bröd med mjölksocker? Här gör de det. Med alla sorterna jag hittills hittat. Laktosintoleranten i mig kokade av ilska när jag insåg att jag kommer få leva på frukostar bestående av frukt och soya-yogurt. Hoppas verkligen att de ha bättre utbud av laktosfria produkter på Tesco.

No comments:

Post a Comment