Wednesday 28 April 2010

It's raining again

Jag är rastlös. Jag har varit Hemma hos Moo-Ma & Moo-Pa i två dagar, har kört bil som en idiot, säkrat ett sommarjobb, köpt en låda, druckit kaffe, klappat små barn, shoppat kläder, tagit långpromenader med hunden och ledsagat en mullvad in i nästa värld men jag är rastlös som ett djur i bur. Ögonen är som tefat, händerna darrar och armarna/axlarna värker. Jag känner inte för att umgås med folk men jag är galet kelsjuk. Jag följer likt en skugga efter en tyst jamande Torsten men jag gillar inte att han fäller vita hår på mina svarta kläder (eller sätter klorna i mina lår för den delen).
Jag har sytt om en byxdress jag köpt. Jag har sytt om en tröja jag gått och funderat på att göra något åt i ett par månader. Jag har omorganiserat min filmhylla. Jag har till och med börjat rensa ur min garderob. Allt för att slippa läsa böckerna till uppsatsen.
Hjälp, jag kan inte slappna av.

1 comment:

  1. You are not alone.
    Kan inte heller slappna av, gör vad som helst för att slippa plugga. även om jag kramar ur mig några ord...suck.

    ReplyDelete