Friday 26 March 2010

Väl valda delar

Gud, vad Google är tacksamt ibland.
Efter att på måfå sökt efter någon stackare som kanske visste något om vart man kunde få tag i planchetter till korsetter och underbusts så snubblade jag på Röda Tråden efter ett tips från en tjej som syr tidsenliga dräkter till 1700-talsuppsättningar på teatrar. Hur lägligt kan det bli?
Så i onsdags fick jag då det som kan ha varit världens bästaste paket. Till Postens Företagscenter promenerade jag raskt och mutade ut mitt fyrkantiga under för mina sista riksdaler innan CSN-bidrag. I sagda paket/stora kuvert som jag snabbt slet upp så fort jag kommit ett par steg utanför byggnaden hittade jag 2 styck planchetter, 3 meter öljettband, 3 m stålfjäderskena och 30 styck skollor. Själva upptäckandet av tillbehören skapade ett visst småskuttande och lyckliga läten vilket i sin tur gjorde att Kalmarcyklisterna höll på att trilla av sadlarna. Tänka sig vad de är känsliga. Jag var ju bara lite glad.
Och nu... Gissa vad jag ska sy.
Jo, just det.
KORSETT FFS!!

No comments:

Post a Comment