Tuesday 30 March 2010

Peka med hela handen

Har varit på handledarmöte idag angående uppsatsen och det var en trevlig upplevelse ångesten till trots. Min handledare är helt klart en sympatisk karl som kan handskas med studenter.
Har alltså äntligen kommit underfund med vad jag ska skriva om. Tänk Kd, sexualpolitik med fokus på HBT-frågor sen 80-talet och det där med att säga en sak utåt för att visa en vacker yta medan man gör en annan praktiskt.
Det kan funka.
Efter det drog jag självklart till universitetsbiblioteket för att låna böcker. "Kalmar - Referens", "Kalmar - Referens", "Kalmar - Referens". Jag var lagom road. Därefter tillbringade jag nästa 10 minuter med att fjärrlåna böcker från Växjö eftersom jag älskar (akta dig för sarkasmen, den fräter) att sitta på Kalmars universitetsbibliotek.
(Anledningen till att jag poängterar att det heter universitetsbibliotek är för att Kalmar var så jävla kåta på att bli universitetsklassade att de offrade kvaliteten på sina utbildningar endast för en titel. Nu har de sin titel. Och alla utlåningsbara böcker finns i Växjö.)
Resultat: lånade tre böcker, fjärrlånade fyra och reserverade en sista. Jag ska plugga i påsk, vad ska du göra?

Och nej, det var inte jag som köpte en bowler hat i hattbutiken i Kalmar som just nu har utförsäljning på hela sitt sortiment. Skulle jag?
Jag har för övrigt ett jättehuvud.

3 comments:

  1. en bowler hat! ohmy, utförsäljning.. hoppas dom fortfarande har det när jag kommer ned!

    ReplyDelete
  2. ååh, men den 22a åker jag ned till växjö, så den 23e tänkte jag mig en sväng till er mina fina! för vet du, det är sant det som sägs, att man aldrig riktigt förstår betydelsen av ens vänner förrens man är ifrån dem. och jag hoppas innerligt att det fortfarande är utförsäljning!

    ReplyDelete