Friday 12 March 2010

Jag överlever

  • Jag överlevde seminariet igår.
  • Jag överlevde ki-boxen igår.
  • Jag överlevde gymmet imorses.

Nu har jag dock obeskrivlig träningsvärk, funderar på om det verkligen får göra så ont och hoppas att jag även överlever kvällen med Marie och hennes påhitt.

Skulle gärna vilja hem och laga kjolen jag trampade sönder på Sci-fi-mässan, förbättra den andra kjolen samt utbilda Sveriges befolkning om vad det innebär att vara nörd. Jag hyser numer ett smått agg mot Knatten samt den reporter som var på Sci-fi-mässan för Rivstart som sänds på 6:an. Knatten vet inte vad det innebär att vara nörd och reportern för 6:an envisades med att uttala Sci-fi "sii-fii". Låt alla världens loppor hemsöka deras skrev.

Ska på födelsedagsfirande på söndag och har blivit ombedd att tona ner min kritiska sida pga att en av de andra gästerna kanske inte kan ta det på ett bra sätt... Människan i fråga klagar tydligen en hel del samtidigt som hon är känslig och det har jag ett ganska stort problem med. Kan man inte stå för sina argument ska man inte uttala sig. Nu har jag identitetskris. Om jag inte får ge sarkastiska kommentarer riskerar jag explodera utav återhållen cynism. Det är bara så jag är. Om jag har med mig en flarra vin kanske jag tar mig igenom kvällen... En flarra vin kan också betyda att jag får sova av mig ruset i en snödriva medan den klagande människan gråter inne i badrummet. Hmm... Vilket dilemma.



Lucky thing I've got YouTube.

No comments:

Post a Comment