Saturday 20 March 2010

Aj

När det gör så ont i låren att man knappt inte kan resa sig från stolen så vet man att det tagit så jag sitter här i träningsvärkens famntag och tänker på hur mycket jag tycker om intro-låten till Deadwood. Jag antar att det är för att den till 99% påminner om soundtracket till Firefly som bekant kan vara något av det bästa steampunk western sci-fi som någonsin spottats ut ur USA's alla produktionsbolag.

Vilket på minner om att jag måste ut på tygjakt till ett av mina steampunk-projekt som kan bli något av en hit om allt blir som planerat. Men som von Clausewitz sa så gäller bara en plan tills slaget börjar.

För att hoppa till ett totalt annat ämne så har jag blivit tvungen att kika närmare på mitt C-uppsatsämne nu när man äntligen blivit tilldelad en handledare. Nyckelorden är något i stil med komparativ uppsats Sverige - Irland, homosexualitet, rättigheter, diskriminering och vad som kan vara bakomliggande till varför situationen ser ut som den gör.
Hjälp.

1 comment:

  1. ditt ämne låter så bra...och intressant. önskar jag fann ngt bland allt jag ser i världen tillräckligt bra för att skriva en uppsats om det. men men....
    ville iaf säga att ditt ämne låter toppen! pep-talk från small-Tania

    ReplyDelete