Monday 8 March 2010

Trött

Jag är inte lycklig.
Jag är enormt skoltrött just nu - värre än det någonsin varit förut. Jag mår illa av samma anledning jag mådde illa av den förra kursen (stress), funderar på att bli alkolist för att ha en ursäkt att vara berusad på lektionstid, har en smärre identitetskris/känslokris där jag undrar vad jag håller på med, med vem/vilka och av vilka skäl (nothing new there) och i slutändan kan jag verkligen inte bry mig mindre om att det är Internationella Kvinnodagen idag. Vad har vi kvinnor att vara glada åt om vi inte kunnat komma längre än vad vi gjort på 100 år? Om vi har en dag på året tillägnat vår kamp mot ojämställdhet så har männen fortfarande underförstått resterande dagar att inte behöva bekymra sig.
Nej, jag säger att för att jämna ut mellan könen behöver vi fler kvinliga massmördare för det är även det trots allt ett mansdominerat område det också.
Jag är på, vem är med mig?

No comments:

Post a Comment