Tuesday 9 March 2010

Seg

Jag är fortfarande inte långt kommen med någon av skoluppgifterna som ska vara klara till seminariet på torsdag. Det är svårt att vara trög, stressad och panikslagen på en och samma gång. Inte ens spinningen hjälpte till att få mig att släppa lite av det.


Jag kan ju inte påstå att jag är någon genomtrevlig människa just nu heller. Paniken genomsyrar hela min existens. Sökandet efter något - vad som helst - som kanske kommer att ge mig lite stabilitet, närhet och lugn pågår konstant. Det kanske får mig att ta en del underliga och definitivt förhastade beslut som kanske inte ens ger mig något i slutänden men det är ändå mina beslut och förhoppningsvis får de mig att må bättre. För tillfället åtminstone.

Jag behöver saker som får mig att må bra. Stråhatt, klänningar, sandaler, solsken, sandstrand, solglasögon, hängmatta, solvarma spinnande katter, varma skuggor, isté och litteratur i alla former...
Får det plats i en låda?

No comments:

Post a Comment