Tuesday 24 November 2009

Hot water

1.) Vi har fått en ny vattenkokare i köket och 2.) varmt vatten i kranarna. About time if you ask me. När man betalar så mycket som vi gör för varje månad i hyra så är väl det minsta man kan kräva lite varmt vatten.
Så nu kanske man ska vara lite positiv också, har ju trots allt fått veta att jag klagar en del. Det är mycket enklare att berätta om det negativa i vardagen än det som faktiskt går bra.

Så trots att jag saknar min Torsten, att ha varmt klorbefriat vatten i kranen dygnet runt och mina nördiga vänner hemmavid så går ju tiden här fort. Jag har varit här i 70 dagar och har bara 26 dagar kvar. Det är positivt. Jag har lämnat in två uppsatser, bestämt ämnen för nästa två och kollat över frågorna till de två sista. Det är positivt. Jag ska på bio ikväll och se The Men Who Stare At Goats tillsammans med tjejerna på Elms. Det är positivt.

För övrigt har jag nu skickat iväg tre små paket hem med my shit och har därför beslutat att skicka ett större paket den här gången. Man får plats med mer shit då. Plus té till Moo-Ma. Tyvärr fyllde jag det lite för fort så nu ska jag skicka det och köpa ett nytt för att kunna skicka mina skolböcker i slutet av terminen.


"When you are at the end of your rope,
tie a knot in it and hang on"
- Franklin D.Roosevelt

No comments:

Post a Comment