Monday 23 November 2009

Hellish living

Elm's Village is my nemesis of the day.
I still don't have a kettle since they snatched the broken kettle during Reading Week and haven't given us a new one and now there's no hot water in the house and haven't been all day. Imagine waking up at 8am and wanting to wash yourself before leaving your room and what you splash against your face is next to freezing. Add wonky internet to the equation and you've got the hellish conditions I live in at the moment. I'm hoping that tomorrow will bring something positive or it will quite some time before I return to any country having the least to do with this standard of living.

Den negativa attityden kan härledas till att Moo-Ma lyckades klämma in Torsten framför webkameran över Skype i fredags. Han är gammal, sur, och sadistisk och jag saknar honom något så fruktansvärt mycket. Torsten är min katt för övrigt.
Faktor två kan vara att jag är arg över att nästa fyra uppsatser i listan över saker att göra har luddigare frågeställningar än de jag har gjort tidigare och jag har ärligt inte en aning om vad lärarna vill ha ut ifrån dem. Å andra sidan lämnar det fältet öppet för enorma mängder ordbajs. Både bra och dåligt får erkännas.

"Om man går snabbt och ler stort så ser ingen att man är ful"
- Okänd

2 comments:

  1. Och folk påstår att jag klagar?;)

    ReplyDelete
  2. Äh, jag klagar inte, jag förklarar hur det lgger till! ;P

    ReplyDelete