Sunday 1 November 2009

Beyond stress

Inom de närmaste tre veckorna ska jag lämna in ett styck uppsats i CTJ, ett styck bokrecension i EMNS, presentera ämnet på ett seminarie i EMNS och även i IP där jag och min partner även ska planera resterande delen utav aktiviteterna under seminariet utöver själva presentationen.
I'm just telling you, thank God for Reading Week - veckan på terminen då ingen har föreläsningar eller seminarier till fördel för läsning och skrivande av uppgifter/uppsatser.
Men det här ska gå bra. Efter det här har jag ju "bara" fyra uppsatser kvar, två i december och två i januari. Fin spridning. Nej, faktiskt inget jag planerade.
Tyvärr, pga av stressen, så är jag galet lättretlig just nu. Är ganska kreativ i allt förutom studierna. Jag känner för att göra grejer, grejer som håller tankarna borta från böckerna och får mig att fokusera på något specifikt för en gångs skull. Kläder, hår, serier, film och dräktdetaljer ligger alltihop under den kategorin.
Vill dock påpeka att det är förenat med nöje att läsa "Orientalism" av Edward Said, så om du har minsta lilla intresse för västerländska attityder mot det sk "Öst", läs den.

Veckan (!) då Belfast har firat Halloween har gått förbi. De utklädda människorna har varit överallt och fyrverkerierna har hållit en vaken nätterna igenom. Faktumet att det är över nu öppnar upp för ännu ett besök till Elliots och den här gången hoppas jag verkligen att det inte är kö utanför butiken för då blir jag garanterat lite ledsen i ögat. Hoppas också att jag ska dra ändan ur vagnen och ta mig till Skullduggery Tatu, för har jag sagt att jag ska göra något så ska jag bannemig göra det också. Det gäller håret också. Slitet och trött är officiellt ute.
Ska man ta och skärpa sig ännu mer kanske genom att gå upp tidigt, gå till biblan och vara en duktigt strukturerad och diciplinerad student? Jo, kanske. Nästa vecka. Eller kanske om tre veckor... Nej, struktur och diciplin var det ja. Inte min starka sida.
(Bevis för min brist på diciplin: har kollat på dokumentären "Osama bin Everywhere" och första säsongen av "Spaced" idag.)

På torsdag/fredag (inte riktigt 100% bestämt) bär det av till Dublin. Hoppas att det blir en del avslappnade stunder, god mat och dryck i det fina sällskapet (som jag möter upp med där) och en mjuk säng (och en bättre dusch!) på hotellet. Hoppas också att jag ska kunna få se Raglan Road utöver det att jag ska besöka Guinness-bryggeriet.

1 comment:

  1. Gissa vem! *håller för dina ögon och fnittrar*2 November 2009 at 09:54

    Känner du dig som Mr Black när han ska göra sin bokföring? ;)
    Alla strumpor sorterade? Mamma pratad med? :P

    Vi kommer få det jättebra i Dublin! Du fick mig avslappnad när jag hade mycket, nu är det min tur att hjälpa dig!

    ReplyDelete