Saturday 29 January 2011

En ledig lördag

Gärdhem – detta fenomen i Dalsjöfors utkant. En secondhand som under 4 timmar varje lördag blir den mest befolkade delen av hela orten. Och om inte den infon stämmer så känns det i vilket fall som det när man står där i mitten av ett rum som man fysiskt omöjligen kan ta sig ifrån om inte någon i rummets utkant bestämmer sig för att gå därifrån. Klaustrofobiskt så det förslår.
Jag har köpt mer ulltyg och en handväska. Och böcker såklart. Man går inte därifrån utan att befria Gärdhem ifrån en sådär 10 böcker varje gång man är där – skönlitteratur och annat. Nästa gång kanske man skulle satsa på en bokhylla istället.

Jag började få dåligt om plats i hyllorna både för filmer och böcker för ungefär… sen jag fick mina nuvarande hyllor.

Tore Zetterberg och Jane Austen trängs med Stephen King, Anne Rice och Dean Koontz, Joanne Harris med Thomas Harris, Robert A. Heinlein, Truman Capote och Vladimir Nabokov finner sig i sällskap med Robin Hobb, J.R.R. Tolkien och J.K. Rowling. Jag har inga samvetskval över att säga att jag har 1-32 av Margit Sandemos Sagan om Isfolket. De är underhållande.

DVDerna står trångt igen också nu trots att jag har arkiverat så många redan i brist på plats. Alltså behöver jag fler lådor till magasinering av filmer också.

I need more space for all my junk - någon som är sugen på att hyra en 2a eller 3a med mig?

2 comments: