Wednesday 26 January 2011

CSN

Då var första betalningen till CSN ordnad med. Det värmer fortfarande lite i mitt lilla hjärta att jag har en del av släkten som totalt skämt bort mig genom att förbereda till den dag då jag antingen skulle betala tillbaka ett mindre lån eller skaffa en egen bostad, alternativt både och. Det bästa med situationen är hur jag i skrift sett hur i alla fall tre av mina älskade före detta klasskamrater svär över återbetalningskrav. Jag har mitt på det torra efter en massiv lön för december. Den hade å andra sidan kunnat vara större om jag hade haft ett jobb som faktiskt betalar sig men jobbar man inom vården så gör man. Nu gäller det bara att se till att alla pengar jag måste betala tillbaka har gett resultat. Eeeh, uppsatsen alltså. Måste blåsa bort dammet från alla mina skolanteckningar nu.
Lite jobb idag och sen en stund i Borås för kaffe och pepp med Sanna. Prima säger jag bara.
Imorgon blir det till att göra av med lönen innan den försvinner.

No comments:

Post a Comment