Sunday 9 May 2010

Läskigt

Efter gårdagkvällen med Magnus Betnér på scenen på Kalmarsalen tänkte jag att jag kanske skulle sammanfatta men med tanke på att han var på gott humör igår så var föreställningen inte riktigt lika fantastiskt bra som den kunde ha varit om han faktiskt varit så bitter som han är när han är på griningt humör.
Lång mening.
Inte bara Sverigedemokraterna fick en känga utan också konspirationsteoretiker och självklart barn. Trångsynta människor som ser skillnad på homosexuell och heterosexuell kärlek fick också ett antal hårda ord riktade åt sitt håll. Från det gick det över till porr. Härligt egentligen för där ligger det en del motsägelser...
Det var absolut värt varenda riksdal.

Eftersom Fisken var på besök över natten efter Betnér så inmundigades det en del Riesen (eller "The Riesen is yoooouuuuuuuu!" som jag fortfarande inte kan få ut ur huvudet) och erbjudandet om cola låg tungt i luften. Jag avstod. Chocken har inte lagt sig än men jag kände verkligen inte för sockervatten med koffein.
Jag kan vara sjuk.

No comments:

Post a Comment