Tuesday 11 May 2010

Guilt trip

Anledningar jag mottagit till varför jag borde vara klar med uppsatsen om två veckor:

  • Jag "får ha opponering när de andra har det" - sant, kan vara trevligt att befinna sig i gott sällskap.
  • Jag "får ta examen till skolans examenscermoni" - should I really give two shits about that?
  • "Det är dumt att dra ut på det" - sant, det ska bli väldigt skönt att vara av med det.
  • Jag "har lånat massor av pengar för att skaffa" mig "den här utbildningen" - don't you think I know that?!
  • "Dags att bli klar nu efter 3 år" - klart att det är, jag är så trött på skolan att jag kan kräkas.
Och den bästa:

  • "Skolan får pengar först när" jag "tagit examen".

Jag är ledsen, men jag kunde verkligen inte bry mig mindre om huruvida skolan får pengar för att jag tar examen. Vad mig anbelangar så förtjänar inte Linnéuniversitetet ett enda ruttet öre för min utbildning - skicka det till Queen's University i Belfast istället. De vet hur man får människor att vilja vara i skolan och kanske även prestera något.

Låt mig presentera ännu en anledning till varför Linnéuniversitetet inte riktigt fyller mina förväntningar: biblioteket. Jag fick genom Moo-Ma reda på att jag fått ett brev (SNIGELPOST??!) som berättade att jag har en bok som numera är försenad. Boken skulle in den 7e. Brevet skickades 9e. Brevet ankom 11e. Jag lämnar tillbaka den imorgon. Jag kommer inte att betala en krona.
Jag gör det bara inte.

No comments:

Post a Comment