Wednesday 19 May 2010

Vad hände?

Kalmar har helt tappat stinget. Jag brukade gilla att bo här förut eftersom det i jämförelse med hemmaorten (en av Sveriges regnigaste platser enligt statistiken) var väldigt varmt och soligt. Grillväder. Var. Om jag beskriver vädret nu så är det... vit soppa med inslag av horisontalt regn i kvav värme.
Give me a snorkel and I'll deal with this.
Å andra sidan kan jag komma på angenämare platser att snorkla på.

Tillägg:
Eftersom jag är en ganska åsiktsfylld person (ahem) så kan jag påpeka att bibliotekspersonal verkligen behöver träning i klienthantering. Seriöst, vart tog människorna med förmågan att inte ta flera steg bakåt när man önskar ha en diskussion om hur de sköter sina jobb vägen?
En ny 15-poängare på universiteten kanske?
Jag önskar mig personal med mer stake i, tack.

No comments:

Post a Comment