Tuesday 22 May 2012

Det där... eh... "livet".

Terminen börjar lida mot sitt slut och den allra sista slutspurten har påbörjats för de allra flesta universitets- och högskolestudenter i detta vårt avlånga land (alldeles för långt). Så även för mig. Vi har en hemtenta som lämnades ut till oss igår - då jag sprang runt i Borås och skyltade för RFSL Ungdom Borås' konstworkshop som hålls på lördag. Den hemtentan som ska in till skolan nästa onsdag - då jag åker på utbildningskursen i Stockholm för jobbet. Däremellan har jag jobb och sagda konstworkshop. Och styrelsemöte. Och en teaterföreställning jag lovat att jag ska gå på.
Det är knappt att jag känner att jag hinner med att fira Towel Day på fredag. Eller ja, fira och fira, jag kommer att sitta med min handduk och studera skallen av mig någonstans. Om vädret tillåter det så blir det troligen utomhus med min skräp-laptop som det varken går att spela eller surfa på (no distractions). Med en öl i näven i brist på Pan-Galactic Gargle Blasters. Jag har hört att det finns en bartender i Norrköping som vet hur en bra Gargle Blaster görs. Någon som känner sig manad att slå följe med mig dit nästa år? (Och betala påföljande sjukhusräkning?)

Har äntligen fått tag i ett sommarjobb som inte har något alls att göra med vård och omsorg. Snarare tvärtom. Jag jobbar numera på Systembolaget. Det känns häftigt på något vis att äntligen tagit sig ut ur vård-träsket. Samtidigt är det frustrerande att vara ny på en arbetsplats igen och behöva lära om alla rutiner, jargonger och framför allt utbud. Jag vet inte hur många gånger varje dag jag måste förklara att jag är nyanställd och faktiskt inte kan så väldans mycket om vin. Eller öl. Eller sprit. Eller alkohol i allmänhet. Inte så att jag inte vill lära mig för det vill jag men det går aldrig tillräckligt fort i mina ögon. Nu kan jag nästan kassan helt.
Framsteg.

Men jag har fortfarande inget socialt liv att tala om. Jag hinner inte ens spela mitt svindyra nya spel.
Och Sverige är ett alldeles på tok för långsmalt land när två personer bor i varsin ände av landet.

1 comment:

  1. Rymdnörden, du vet vem ;-)23 May 2012 at 17:40

    Hemtentor är inget kul, jag föredrar att sitta i en sal i 5 timmar och vrida ur hjärnan istället för att sedan inte behöva tanka på det mer...

    Jag skall inte försöka locka ut dig på något socialt i helgen då? ;-)

    ReplyDelete