Wednesday 8 September 2010

Nil novi sub soli

Jag jobbar med att dela ut piller i olika färg och form och att plocka upp tanter och gubbar från golven.
Jag har kommit igång med att regelbundet gå till gymmet för träning på veckorna och bli utstirrad av killar som inte trodde att tjejer från Ulricehamn kunde ha större biceps än dem.
Jag väntar med spänd förväntan på mina ny-gamla ful-moderna nördbrillor.

Igår såg jag den testosteronfyllda The Expendables på bio med fyra grabbar som knappt var hälften så uppspelta som jag var efteråt över alla muskler, vapen och explosioner.
Idag blev jag uppäten av mygg i träsket som är Marbäck medan ett glatt gäng tvåbenta humanoider spelade lite oseriös brännboll med alldeles för stora slagträn.

Mitt liv börjar med andra ord att ta form igen.
Om jag bara kunde ta mig i kragen och skriva klart min C-uppsats, ansöka om examen och bli färdig med skolan så vore allt finemang.

2 comments:

  1. Jag var på gymmet idag också, skaffade nytt kort och tränade faktiskt. Det kändes riktigt udda utan dig men man vänjer sig väl? Haha.

    Saknar dig gumman.
    pusspuss

    ReplyDelete
  2. Saknar dig också. Det är inte lika kul att gymma utan dig. Puss.

    ReplyDelete